Hoe reserveren?

Hoe reserveren bij Staes Skivakanties?

Het boeken van jouw perfecte skivakantie bij Staes Skivakanties is eenvoudig en snel. Volg deze stappen om je reservering te voltooien:

1. Selecteer jouw bestemming en data

Kies op de homepagina de periode, het skigebied en type reis richting de Oostenrijkse Alpen en start de zoekfunctie.

Hierna kom je in het ruime reisaanbod en kies je de skireis naar keuze door op ‘meer info’ te klikken bij een specifieke reis.

2. Personaliseer je reis

Personaliseer je reis door het contactformulier naar jouw wensen in te vullen en bij ‘bericht’ je optionele extra’s toe te voegen, zoals:

  • Periode van de reis
  • Reisgezelschap – aantal volwassenen & aantal kinderen (+leeftijden)
  • Gewenste kamertype(‘s) in het hotel
  • Nederlandstalige ski- of snowboardlessen
  • Contactgegevens
  • Extra wensen? Vul aan bij ‘bericht’

3. Kies je formule

Staes Skivakanties biedt twee unieke formules aan: Piek en Dal.

  • Piek: Voor wie maximaal wil genieten van begeleiding en extra activiteiten.
  • Dal: Voor wie graag zijn eigen ski of snowboard invulling heeft en wat meer vrijheid wil, met begeleiding van Staes.

Meer info over welke formule het best bij jou past? Kijk bij: wat is inbegrepen?

4. Persoonlijke service – contact met Staes Skivakanties

Na het invullen van het contactformulier, kom je automatisch terecht in ons mailbestand bij ‘nieuwe reservering’. Hierna nemen wij persoonlijk contact op en bevestigen wij jullie skireis. Na bevestiging via mail, is jouw reis volledig bevestigd. Samen kunnen wij jouw skivakantie vervolledigen, indien er nog extra wensen bij komen.

Na bevestiging via mail, ontvangt u verdere info met betrekking betaling van de reis.

4. Controleer, bevestig en betaal

Controleer alle gegevens en bevestig je reservering via mail. Na bevestiging, ontvang je verdere info in verband met de betaling van jouw skivakantie.

Betalingsverloop:

  • Voorschotrekening na bevestiging van je reis
  • Saldo afrekening één maand voor vertrek van je reis
  • Eindafrekening na je reis – Enkel bij eventuele last minute aanpassingen vooraf, of ter plaatse tijdens jullie reis

5. Ontvang je reisdocumenten

Na het betalen van je saldo afrekening één maand voor vertrek, ontvang je alle reisdocumenten, inclusief informatie over je accommodatie, skipassen, en eventuele extra’s die je hebt geboekt.

6. Geniet van je skivakantie

Pak je koffers en geniet van een zorgeloze skivakantie met Staes Skivakanties.

Heb je vragen of hulp nodig bij je boeking? Neem contact met ons op via contact en ons team staat klaar om je te helpen.

 


 

Vraag & antwoord over reserveringen:

  • Hoe kan ik als school, familie / groep of bedrijf mijn reis boeken?

Via onze pagina van groepsreizen kan je alle informatie vinden. Kies de gewenste groepsreis en vul het contactformulier in. Hierna komen we persoonlijk in contact met elkaar en zorgen wij voor een reis op maat van jouw groep.

Na bevestiging van je groepsreis, ontvang je verdere info in verband met de betaling van je reis, alsook de reisdocumenten één maand voor vertrek.

  • Welke gegevens heb ik nodig om te boeken?

Naam- en voornaam, een e-mailadres en jouw telefoonnummer.

  • Wanneer krijg ik een boekingsbevestiging?

Na het invullen van het contactformulier, kom je automatisch terecht in ons mailbestand bij ‘nieuwe reservering’. Hierna nemen wij persoonlijk contact op en bevestigen wij jullie skireis. Na bevestiging via mail, is jouw reis volledig bevestigd. Samen kunnen wij jouw skivakantie vervolledigen, indien er nog extra wensen bij komen.

Na bevestiging via mail, ontvangt u verdere info met betrekking betaling van de reis.

  • Hoe lang op voorhand boek ik mijn skivakantie best?

Dit is afhankelijk van je eigen wens met betrekking tot de skivakantie. Er zijn een aantal factoren die dit bepalen, zoals periode, skigebied en hotel. Sommige skigebieden en hotels zijn populair binnen bepaalde periode’s (denk maar aan Krokus of Pasen), waardoor je best sneller boekt.

Van zodra onze reizen online staan, kan er geboekt worden. Ben je er snel bij? Dan ben je zeker van jouw plaatsen op deze reis.

  • Hoe verloopt de betaling?

Betalingsverloop:

  1. Voorschotrekening na bevestiging van uw reis
  2. Saldo afrekening één maand voor vertrek van uw reis
  3. Eindafrekening na uw reis – Enkel bij eventuele last minute aanpassingen vooraf, of ter plaatse tijdens jullie reis.
  • Zijn er vroegboekkortingen?

De vroegboekkortingen staan bij de betreffende reis aangegeven met een ‘promo’. Bijvoorbeeld: Vroegboekkorting op een verblijf, inclusief skipas in alle skigebieden van Amadé, bij een boeking voor 1 oktober.

  • Zijn er kinderkortingen?

Kinderkorting op het verblijf:

De meeste hotels bieden kinderkortingen aan, dit verschil van hotel tot hotel. In ons reisaanbod kan je de verschillende kinderkortingen vinden onder ‘meer info’ bij een reis.  Hier kun je per hotel zien welke kortingen beschikbaar zijn, per leeftijd.

Let op: meestal vereisen hotels dat er twee volledig betalende volwassenen per kamer zijn voordat ze kinderkorting toepassen voor kinderen die in dezelfde kamer verblijven. Als je kinderen op een aparte kamer slapen, betalen zij de prijs van een volwassenen voor het hotel.

Kinderkorting op de skipas:

Op de skipassen is er uiteraard een korting per leeftijdscategorie. Dit nemen wij rechtstreeks mee in je reserveringsaanvraag. De skipaskortingen kan je online raadplegen onder de skipasprijzen van het skigebied.

  • Zijn er groepskortingen?

Er is een groepskorting mogelijk bij het boeken van een groepsreis.

Bij een boeking van meer dan 25 personen is een groepskorting mogelijk. Neem hiervoor contact op via het contactformulier bij je gewenste groepsreis.

  • Wanneer ontvang ik alle gedetailleerde reisinformatie?

Na betaling van het openstaand saldo van je reis (die je overigens één maand voor vertrek ontvangt), verzenden wij de volledige reisinformatie twee weken tot 10 dagen op voorhand.

  • Hoe betaal ik mijn reis?

Info over hoe de betaling dient te gebeuren ontvangt u via mail, na bevestiging van je reis. Betalen kan via overschrijving of op kantoor tijdens de openingsuren.

  • Ben ik verzekerd op reis?

Een reisverzekering is optioneel bij te boeken. Onze vaste verzekeringspartner hiervoor is Cuyvers NV. Bekijk onze pagina reisverzekeringen voor meer info.